2012. október 19., péntek

Mit ajándékozzon az ajándékforgalmazó?


A reklámajándék olyan mint a kerék, ha nem lenne, ki kellene találni. Szóval mi, reklámajándék forgalmazók, nagykereskedők - akiknél tele a padlás reklámajándékkal - is ugyanúgy megküzdünk a dilemmával, hogy mivel kedveskedjünk az ügyfeleknek akár év közben, akár karácsony előtt az éves munka lezárása képpen. Jó ötlet-e, ha saját katalógusterméket adunk vagy jobb lenne valami egészen más, kreatív ötlettel meglepni az üzleti partnereket? Sok évig azt a megoldást választottuk, hogy a cég dolgozóihoz személyesen köthető kiadványt készítettünk: szakácskönyvet (Reklámtálak), süteményes könyvet (Hab a tortán), vicceket tartalmazó könyvet (Nevetés ajándékba), kártyajátékok leírását tartalmazó könyvet (Kártyakönyv), stb. és ezekhez a témákhoz illő egyéb ajándékot csatoltunk azoknak az ügyfeleknek, akik kiemelkedő forgalmat bonyolítottak cégünknél. Ezeknek a kiadványoknak az volt az előnyük, hogy valamennyi dolgozó fotóval szerepelt bennük és pár szóval ajánlotta az adott süteményt, kártyajátékot, stb., így az ügyfelek feltétlenül végiglapozták és a cég egésze perszonalizálódott a szemükben. 
Ez az ajándék kétséget kizáróan elérte célját, mert örömet okozott, visszajelzésekre adott módot, azonban volt egy negatívuma: egy ember féléves munkaidejét felemésztette az elkészítése, mert a szövegek, az ajánlások nem kamuk voltak, hanem valóban a dolgozók bevonásával készültek, mert a róluk készült fényképeket profi fotós készítette, mert a témakörhöz kapcsolódó fotókat az erre specializálódott fényképész alkotta, mert a szakmai szövegeket is össze kellett szedni, megírni, ellenőrizni, mert a könyv mellé adott ajándékot is ki kellett találni, legyártatni, csomagolását elkészíttetni, logisztikáját lebonyolítani. A süteményes könyv mellé üveg süteményes tálcák egyedi dobozban, kártyakönyv mellé egyedi kártyapaklik bőr vagy egyedi kivitelezésű karton csomagolásban, stb. 
Erre manapság már nincs kapacitásunk, de annyira fontosnak tartottuk egy reklámajándék szakmához kötődő szakmai kiadvány terjesztését, hogy egy felsőoktatási intézmények számára, tankönyv céllal írt reklámajándékozásról szóló könyvet ezer példányban saját borítóval ellátva ajándékoztunk az ügyfeleknek 2009-ben.(Thurzó Réka-Valkó Emőke: Üzleti célú ajándékozás, Hinora Kiadó).
Hasonló kezdeményezése volt az Ico Kft-nek, amikor fennállásuk 50. évfordulója alkalmából Moldova Györggyel megíratták és megjelentették a Végtelen vonal című regényt, így kívánva tisztelegni a golyóstoll magyar feltalálói előtt. (2012-ben az USA-ban is megjelent Ballpoint címmel.)
A könyvkiadás telitalálatnak tekinthető, ha van egy jó téma, amely nem csak a szűken vett szakmát érdekli, azonban több ezres példányszámban kell kinyomtatni a könyvet az ésszerű darabár elérése érdekében, aminek azonban a kisebb vállalkozások esetében nincs értelme.
Sok kis cég szeretne valami nagyon egyedi ajándékkal előállni, azonban az ajándékozandó ügyfélszámot tekintve arra nincs lehetőségük, hogy egy teljesen egyedi design-nal rukkoljanak elő. Itt lép előtérbe a valódi kreativitás. Egy átlagosnak tekinthető terméket kell olyan csomagolással és emblémázással ellátni, hogy az mégis meglepetést okozzon és használva is legyen. Lehet egy törülközőt is olyan színben, szövéssel, minőségben, hímzéssel gyártani pár száz darab esetén is, ami miatt szívesen fogják használni és lehet egy bögre is kívül- belül, talpán, fülén megnyomva, amitől trendivé válik. A golyóstollakról nem is beszélve. Nem karácsonyra, de egy műanyag toll is a szívéhez tud nőni az embernek, ha 4C környomott, ha soha nem látott formájú a klipsze van, stb.
Mint sok más cég, mi is minden évben azt tervezzük, hogy már nyár folyamán eldöntjük, hogy mit fogunk ajándékozni és azt majd megrendeljük Távol-keletről. Mint ahogyan ezt mások sem teszik meg, mi sem, pedig mennyire szeretnénk az ilyen ügyfeleket, amilyenek mi sem vagyunk.
Mi is szeptember, október folyamán kezdjük el megvizsgálni, hogy miből fogunk főzni, de ekkor még bőven van idő (szállítási is) megalkotni azt a bizonyos nagy durranást.
Kellemes ötletpuffogtatást kívánok!  
Állunk elébe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése