2012. október 26., péntek

A Golding alma titka



Rájöttem, hogy sok új és nem is annyira új kolléga nem ismeri a Golding név keletkezésének legendáját.:) Ezért feltettem Martos Péter, cégtulajdonos számára a kérdést, eljátszva a tudatlan riporter szerepét:
Kedves Péter, örülök, hogy újra találkoztunk. :) Fülembe jutott, hogy a céged nevének ötlete egy konyhaasztal mellett ülve született meg. Kérlek oszd meg velünk, hogy hogyan találtátok ki anno és milyen szempontok vezéreltek a Golding nevének megalkotásában.
Péter: A cégalapítással kapcsolatos szituációkra mindig szívesen emlékszem vissza, örülök, hogy rákérdeztél. Évával, a volt feleségemmel ültünk a konyhában, és az alapítandó cégünk nevén gondolkodtunk. 
Elvárás volt, hogy a név angolul értelmes, de magyarul is ismert szó legyen, valamint ha lehet, magyarul úgy ejtsük, ahogy írjuk, hogy az angolul nem tudóknak se kelljen betűzgetni, hogy hogy kell leírni. Azt is fontos szempontnak tartottuk, hogy ne legyen túl hosszú a név a könnyű megjegyezhetőség érdekében és praktikus okokból. Az asztalon volt egy Starking alma és akkor elindult a vezérhangya…(nem csak alma volt az asztalon :) a Starking szó ugyan megfelelt a fentieknek, de nagyon beképzeltnek tűnik, ha részeire bontjuk a szót és tudjuk az elemek jelentését.… ebből jött az ötlet, hogy létezik Golden alma is, de az a szó nem volt az igazi, azonban addig csűrtük-csavartuk, míg ki nem ejtettük a Golding  nevet, ami tökéletesen megfelelt a fenti elvárásoknak és a jelentését tekintve is igazi reklámajándék forgalmazó cégnév.  

Az ajándék örömet okoz, bearanyoz. Azóta is ezt tesszük és ebben segítjük partnereinket: Kapcsolatokat SzÉpítünk!
Ne felejtsétek el, hogy év vége az az időszak, amikor felkerül az Í-re a pont és megkoronázhatjátok az éves munkát az üzleti partnerek felé tett gesztusokkal. www.reklámajándék.hu


1 megjegyzés: