2012. október 2., kedd

Reklámajándékkal való kommunikáció


               Egy üzenet mindig szimbolikus formában (szó, írás, gesztikulálás, mimika, képek, színek) kerül átadásra, hiszen a kommunikációs partner gondolataihoz, érzéseihez nincsen hozzáférés. A reklámajándék-tárgyak fő funkciói és feladatai a következőkben írhatók le: a belső és külső kommunikáció megvalósítása egy termékről, szolgáltatásról vagy vállalatról; pozitív benyomás keltése; a marketingüzenet megerősítése; valamint a hosszan tartó emlékezés kiváltása.

              Az üzenet négy kommunikációs pontra osztható fel:

A tartalom: az üzenet tartalmának tárgyilagos, a célcsoport számára érthető megfogalmazása, amely félreérthetetlenül megmutatja a reklámajándék a reklámajándék és az ajándékozó cég közötti összefüggést.

A kapcsolat: függetlenül attól, hogy ki kapja az ajándékot, milyen módon történik az átadása, a reklámtárgy minden esetben kifejezi, hogy az illetőről mit gondol az átadó. A megajándékozott tehát fel tudja mérni, hogy az ajándékozó a személyét nagyra tartja, tiszteli vagy lenézi, esetleg elutasítja.

A személyiség kinyilvánítása: az ember minden megnyilvánulásában ad valamit magából is, így a reklámajándéktárgy által közölt üzenet is tartalmaz egy darabot az egyén személyiségéből, a cég stílusából.

A reakció: az ember minden megnyilvánulásával valamilyen célt szeretne elérni. Ugyanígy működik ez az ajándéktárgyaknál is, ahol az eszközöknek meghatározott, pozitív viselkedési tendenciát kell kiváltania. Ügyelni kell azonban arra, hogy ez az üzenetátvitel ne legyen erőszakos és akaratos, hiszen az ilyen jellegű nyomást senki sem tolerálja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése