2012. november 10., szombat

Egyedi gyártás, kontra kreatív emblémázás



A Trade Magazin Klub szervezett egy összejövetelt a reklámajándék piacon jelenleg tapasztalható trendekről, ahová 4 szakembert hívtak meg, akik 10-10 perces előadást tartottunk az alábbi témákhoz kapcsolódóan, majd a 70 meghívott kerekasztal-beszélgetést folytathatott.
A rendezvényre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán, 2012. november 8-án került sor, címe: Ajándékozási trendek.
Az alábbi szempontok szerint készülhettünk fel. Talán a felvetett témák jelzik, hogy mi foglalkoztatja a cégek beszerzőit.
-          Amikor reklámajándék katalógusokat lapozgatva kellene kitalálni, hogy mit kapjanak a vevők a következő promócióban? Vajon van-e olyan ajándék, ami belefér a szűkös büdzsébe, de még a vásárló is örül neki?
-          vagy amikor az ügynökség unalmas vagy éppen túl drága ötletekkel áll elő?
-          vagy amikor már semmi érdekeset nem tudunk kitalálni, mert a jó és megfizethető ötleteket már mind felhasználták mások?
-          A karácsonyi ajándék ötlet a partnereknek? Mindig könnyű kitalálni?
Az összejövetelen  mi, reklámajándék forgalmazók próbáltuk tudatosítani a jelenlévőkben, hogy az itthoni szűkös piac számára az egész világon a legötletesebb és legkedvezőbb forrásokat felkutatva próbálunk valami újat kitalálni, azonban az egyre csökkenő rendelésértékek miatt a hazai reklámajándék rendelőknek  egyre kevesebb lehetőségük van igazán egyedi terméket gyártatni, hiszen alacsony mennyiség esetén az egyedi gyártás nem méretgazdaságos, sőt a gyártók el sem vállalják.
A mi javaslatunk az, hogy az egyedi  termékek helyett az emblémázás egyedi megoldására kellene kreatív megoldásokat kivitelezni. Ezek a megoldások rendelkezésre állnak, csak nyitottnak, kicsit bátornak kell lenni az elfogadásukban.
A megrendelők és a grafikusok kreativitásán nagyon sok múlik. El lehetne szakadni a megszokott megoldásoktól és a termékekre olyan látványtervet alkotni, ami eltér a megszokottól. Pl. egy egyszerű kerámia bögre dekorálása egy színnel történhet a bögre teljes palástján körbe, így sokkal látványosabb, mint az egyik oldalon történő emblémázás.  A tükörarany nyomat magas fénye nem olcsó a bögrére dekorálva, azonban exkluzív ajándékot adhatunk.
Nézzük azt az ezüst vagy arany felületkezelésű bögrét, amely a rányomott négy szín kolor grafikának metálos fényt kölcsönöz. Alap katalógustermék a fém névjegytartó, amely teljes felületén műgyantás matricával borítva egy mutatós grafikával kiemeli a terméket a szóróajándékok kategóriájából. A törülközők bordűrjére nyomott színes nyomat olcsóbb és ugyanolyan mutatós, mint a hímzés és mosás után sem ráncolja az anyagot és nem kell kifizetni a hímzés drága programköltségét.
Léteznek egyéb új technikák, eljárások, festékek, melyeket nehéz megmutatnunk fotón, ezeket a bemutatótermünkben lehet megtekinteni, illetve a közös munka során tudjuk javasolni. 
A golyóstoll örök kedvenc, de nem ha nem simul bele az átlagba egy egyedi klipsznek köszönhetően, akkor biztosan hosszabb ideig lesz cégünk hírnöke, mint  egy átlagos egy színes tamponnyomással logózott műanyag toll.
A lényeg a közös munka során a nyílt kommunikáció. Ha tudjuk, mi a célja, ha irányt mutat számunkra (brief) , akkor tudunk újító eljárásokat javasolni Önnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése