A Trade Magazin Klub szervezett egy összejövetelt a
reklámajándék piacon jelenleg tapasztalható trendekről, ahová 4 szakembert
hívtak meg, akik 10-10 perces előadást tartottunk az alábbi témákhoz
kapcsolódóan, majd a 70 meghívott kerekasztal-beszélgetést folytathatott.
A rendezvényre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán,
2012. november 8-án került sor, címe: Ajándékozási trendek.
Az alábbi szempontok szerint készülhettünk fel. Talán a
felvetett témák jelzik, hogy mi foglalkoztatja a cégek beszerzőit.
- Amikor reklámajándék katalógusokat lapozgatva
kellene kitalálni, hogy mit kapjanak a vevők a következő promócióban? Vajon
van-e olyan ajándék, ami belefér a szűkös büdzsébe, de még a vásárló is örül
neki?
-
vagy amikor az ügynökség unalmas vagy éppen
túl drága ötletekkel áll elő?
-
vagy amikor már semmi érdekeset nem tudunk
kitalálni, mert a jó és megfizethető ötleteket már mind felhasználták mások?
-
A karácsonyi ajándék ötlet a partnereknek?
Mindig könnyű kitalálni?
Az összejövetelen mi, reklámajándék forgalmazók próbáltuk
tudatosítani a jelenlévőkben, hogy az itthoni szűkös piac számára az egész
világon a legötletesebb és legkedvezőbb forrásokat felkutatva próbálunk valami
újat kitalálni, azonban az egyre csökkenő rendelésértékek miatt a hazai
reklámajándék rendelőknek egyre kevesebb lehetőségük van igazán egyedi terméket gyártatni, hiszen alacsony mennyiség esetén az egyedi gyártás nem
méretgazdaságos, sőt a gyártók el sem vállalják.
A mi javaslatunk az, hogy az egyedi termékek helyett
az emblémázás egyedi megoldására kellene kreatív megoldásokat kivitelezni. Ezek a
megoldások rendelkezésre állnak, csak nyitottnak, kicsit bátornak kell lenni az
elfogadásukban.
A megrendelők és a grafikusok kreativitásán nagyon sok múlik.
El lehetne szakadni a megszokott megoldásoktól és a termékekre olyan látványtervet
alkotni, ami eltér a megszokottól. Pl. egy egyszerű kerámia bögre dekorálása
egy színnel történhet a bögre teljes palástján körbe, így sokkal látványosabb,
mint az egyik oldalon történő emblémázás. A tükörarany nyomat magas fénye nem olcsó a
bögrére dekorálva, azonban exkluzív ajándékot adhatunk.

Léteznek egyéb új technikák, eljárások, festékek, melyeket
nehéz megmutatnunk fotón, ezeket a bemutatótermünkben lehet megtekinteni,
illetve a közös munka során tudjuk javasolni.
A golyóstoll örök kedvenc, de nem ha nem simul bele az átlagba egy egyedi klipsznek köszönhetően, akkor biztosan hosszabb ideig lesz cégünk hírnöke, mint egy átlagos egy színes tamponnyomással logózott műanyag toll.
A lényeg a közös munka során a
nyílt kommunikáció. Ha tudjuk, mi a célja, ha irányt mutat számunkra (brief) ,
akkor tudunk újító eljárásokat javasolni Önnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése