2012. december 12., szerda

A reklámajándék csomagolása


A reklámajándékok csomagolása terén még van hová fejlődnünk.
Minden évben szembesülök ezzel a ténnyel, amikor az IGC Global Promotions éves összejövetelén a világ 52 országának reklámajándék forgalmazó cége (hazai képviselője a Golding Reklámajándék Kft.) bemutatja az elmúlt év legsikeresebb projectjeit.
Nálunk a reklámajándék csomagolása az esetek nagy részében még mellékes szempont, mert a lényeg a termék funkciója, kivitelezése, de legelsősorban az ára.
A szóróajándékok, irodaszernek minősülő termékek vagy promóciós ruházat esetében elfogadható, ha pl. egy átlagos műanyag golyóstoll csak celofán zacskóban van vagy egy mappát neutrális papírdobozban kap meg a konferencia résztvevője.


Sok esetben egy filléres szóróajándék csomagolása többe kerül, mint maga a termék, de a csomagolás nélkül a termék értéktelennek tűnik. Szép példa erre a képen látható cipőfűző egy divatos tornacipő papírból nyomott, logózott képére fűzve.




 
Tökéletes példa arra, amikor a csomagolás egyetlen egységet alkot az ajándékkal a piros gyertya, melynek doboza kapcsolatban áll az ajándékozó cég aktuális projectjével. Ezt a dobozt biztosan nem fogják kidobni. 


Egy kanadai TV csatorna akarta a nézők hűségét jutalmazni, de nem akart sokat költeni. Kanadai barátunk erre kínált megoltást úgy, hogy a csatornáról is rengeteg információt hordozó csomagot állított össze. Az ajándék maga egy akril képkeret, mely nem sokkal kerülhetett többe 1-2 USD-nél, azonban a hozzá alkotott díszdoboz a képkeretbe rakott cserélhető lapokból álló naptár és reklámanyag kiemelik az ajándékot a tömegtermék kategóriából.

 
Igazi kreatív megoldást nyújtott az ötletes csomagolásra a Tonic Reklámügynökség, amikor arculatot, nevet és székhelyet váltott. Az új időszámítás kezdetét egy ajándékkal tették emlékezetessé fontos partnereik számára. Egyedi gyártású folyadékos egerüknek gyártottak jó nagy lyukakkal design-olt sajtdobozt, bele stílusos kísérőlevelet helyeztek.



Lassan belecsúsztunk az értékesebb üzleti ajándékok témakörébe, amikor az ajándék átadása már gesztusértékű és amikor a partnerek közötti kapcsolatépítés is cél. Ha az ajándék már valódi ajándék, azaz két valós személy között játszódik le az ajándékozás aktusa, nem pedig egy személytelen cég és egy személytelen vásárló között, akkor már nem csak a belbecs, hanem a külcsíny is számít.
A külcsín, azaz a csomagolás, amit először meglát az ajándékot kapó, ami alapján az első benyomását kialakítja, amiről először elkezd csevegni az ajándékozóval.
Ha az ajándék csomagolása nem említésre méltó, akkor elveszítettünk egy kommunikációs lehetőséget. Nem csak az ügyfelünkkel kapcsolatban hagytuk ki ezt a ziccert, hanem nem adtunk neki sem lehetőséget, hogy megemlítse cégnevünket, brandünket kollégáinak, barátainak.
Ha elfogadjuk, hogy a csomagolás funkciója nem csupán a termék állagmegóvása, azonban most csak egyszerű csomagolású terméket sikerült beszereznünk, akkor a kötelező minimum, hogy a terméket egy papírtáskában adjuk át. Ennek az anyaga, formája, felületkezelése, papírvastagsága, fülének megválasztása mind-mind meghatározza azt, hogy újrahasznosítja-e, azaz elteszi-e és továbbhasználja-e a kapó vagy a kukában landol.
Ha több terméket szeretnénk egy csomagként átadni, akkor léteznek díszdobozban összecsomagolt szettek: toll, névjegytartó, kulcstartó, pénztárca, mappa, notesz stb. különböző variációban vagy termosz és fém bögre, bicska, esetleg számítástechnikával kapcsolatos eszközök. Az előre csomagolt készletek esetében a csomagolás megfelelő minőségű szokott lenni, azonban ha saját válogatást szeretnénk egybecsomagolni, akkor egy egész feladat halmot veszünk a vállunkra. Rögtön felvetődik a doboz mérete, a termékek sérülésmentes, fix elhelyezésének kérdése, majd a kialakult doboz stancformájára design terveztetése egy grafikussal. Miután megkaptuk a dobozt, akkor bele kell helyezni a termékeket. Ezt persze kiszervezhetjük külsős cégnek, ebben az esetben el kell vitetnünk a termékeket és a dobozokat, majd vissza a kész csomagokat. Van munka és rizikó bőven.

 



Jól tesszük tehát ha olyan üzleti, promóciós, reklámajándékot vásárolunk, amelynek csomagolása sem hagy kívánnivalót maga után. Erre kiváló példaként a XD Design termékek szolgálnak.  


Az XD Design ifjú tervezői: 
Dobozuk sugallja a bennük rejlő minőséget, amely nem okoz csalódást. 
A fiatalos, könnyed grafikák a trendi elvárásoknak is megfelelnek. 
A csomagolás nem csökkenti, hanem emeli a reklámajándék értékét. 


Keressék XD Design termékeinket honlapunkon Prémium katalógusunkban. 
2013. januárjától az XD design már a márkaszűrőben külön is lekérdezhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése