2013. január 18., péntek

PSI - vásári tudósítás

Mire magunkhoz tértünk volna a nagy ijedtségből, hogy túléltük a maja jóslatot (tehát van megint 5000 évünk, ha nem tévedek), a karácsonyt és a szilvesztert, újabb kihívással kellett szembesülnünk, nem nyugodhattunk. Az évenként megrendezett PSI kiállításra, Dusseldorfba vonult a reklámajándék szakma sűrű, tömött sorokban.
A január második hetében szerda-csütörtök-pénteki napon tartott kiállítás minden évben fizikai megpróbáltatást is jelent a méretével, a reggeltől estig tartó tárgyalásokkal és az esti bulikkal, vacsorákkal. Az idén sem volt ez másképpen, bár a válság nyomott hagyott mind a kiállítók, mind a látogatók számán.
A csarnokok száma ugyan megmaradt, azonban suttyomban leválasztottak innen is, onnan is egy-egy sávot, félcsarnokot, így a térkép tanulmányozása során nem tűnt fel, hogy kisebb területen rendezték meg az idei show-t. A sok évtizede kiállító nagy cégek közül az idén távol maradtak többen is, mások pedig az előző évekhez képest kisebb területet béreltek, mégis tanulságos és új lendületet ad a kiállítás látogatása.
Újra találkozhattunk IGC-és barátainkkal, akikkel átbeszéltünk az aktuális trendeket, közös projecteket.
A megszokott kiállítókon kívül sok új, egy-egy termékcsoportra specializálódott kisebb cég jelent meg és több magyar kiállítóval is büszkélkedhetünk.
Felmerül a kérdés megéri-e kiállítani az egyre szűkülő európai piacon, megéri-e az anyagi és emberi ráfordítást a kevesebb látogató vagy újabb marketing eszközt kell keresni az új vevőkkel való kapcsolatfelvételre. A kérdés ennél összetettebb, hiszen egyéb kiállítások is vannak, lehet, hogy elhamarkodott dolog egy kiállítás tapasztalataiból ennyire messzemenő következtetéseket levonni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése