Cégvezetők,
marketingesek, PR-osok figyelmébe!
Sok vezető nem tartja eléggé hatékonynak a munkahelyi ajándékozásra
fordított befektetést. A munkavállalók is szívesebben látnák az ajándék értékét
prémiumként, bónuszként kifizetve. Azonban a cégek vezetőinek,
marketingeseinek, PR szakembereinek tisztában kell lenniük az ajándék valós
motiváló szerepével.
Nobel
Laureate George Akerlof (a viselkedési közgazdaságtan úttörője) kutatása
bizonyítja, hogy a munkáltató ajándékozási gesztusa a dolgozók részéről nagyobb
erőfeszítést, mélyebb lojalitást váltott ki akkor is, ha csak egy hasznos bicska vagy egy szép képkeret volt az ajándék. Német és svájci
kutatók azt találták, hogy az ajándék rövidtávon sokkal inkább motiváló,
mint a váratlan készpénzes bónusz.

A
kísérletből levont következtetéseknek természetesen megvannak a korlátai. Nehéz
elképzelni, hogy egy magas beosztású bankár keményebben dolgozna egy rózsaszín
Cadillec-ért, mint 7-8 számjegyű bónuszért. A pénz motiváló hatása emelkedik,
amikor a tétek nőnek és valószínűleg a személyre, társadalmi státuszra
lebontott, célzott ajándékok működnek a legjobb motivátorként. Ezek jelzik
leginkább azt, hogy valóban számít az ajándékozott személye a munkáltatónak. Az
átlagos munkavállalók számára a kedvesség legapróbb gesztusa is azt jelzi, hogy
részei egy szervezetnek, hogy törődnek a sorsukkal. Ez képviseli a legnagyobb
motiváló erőt és jelenti a jobb teljesítményt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése