2013. április 8., hétfő

Reklámajándék. Szeretem, mert...

Kutatások azt találták, hogy kétszer annyian emlékeztek egy márkára (57%), ha azzal reklámajándékon találkoztak, mint ha TV-ben látták volna (28%).
Nem csak a reklámozók számára ideális csatorna a reklámajándék, hanem a fogyasztók preferenciáját is alátámasztja egy másik kutatás. Azt látjuk, hogy az 1000 megkérdezett fogyasztó 57 %-a (véletlen egyezés az előző kutatással) örömmel fogadta, illetve hasznosnak találja a reklámajándékokat. Ezzel szemben áll az istenített TV-reklám, amelyet a fogyasztók 55 %-a zavarónak, irritálónak ítélt. A fogyasztók alig több, mint egyharmada fogadja örömmel vagy tartja hasznosnak a TV-reklámokat. Érthetetlen, hogy a fentiek ellenére mégis nagyságrendekkel meghaladja a cégek TV-reklámokba történő befektetése az egyéb reklámhordozókra fordított költéseit. Lehet, hogy a marketing szakemberek fejében is él a sztereotípia, miszerint ami sokba kerül az többet is ér? Illetve nem mernek lemondani erről az eszközről, mert ha közben a mutatók lefelé irányulnának, akkor felvetődne a kérdés, hogy a marketinges nem jó marketinges, mert nem tud TV-reklámot vásárolni? :) További tényező, ami a reklámajándék mellett szól a tökéletes célozhatóság, a meddőszórás hiánya és a hosszantartó hatás. Folyt.köv.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése