2013. szeptember 25., szerda

Érzékeny Európa

Az európai fogyasztók közel 43%-ának vásárlási szokásai befolyásolhatóak ajándékokkal, kedvezményekkel, egyéb ösztönzőkkel. Latin-Amerikában ez az arány 68%, míg az Egyesült Államokban csak 31%-a a vásárlásoknak prémium termékek által ösztönzött. Ez a Nielsen 58 ország 29 000 fogyasztójának bevonásával született kutatás eredménye.
A kutatás során felszínre került ellentmondás, hogy az európaiak saját bevallásuk szerint nem árérzékenyek, nem befolyásolhatóak vásárlásaik során ajándékokkal. Ennek oka feltételezhetően az, hogy az európaiak bevásárlólistával érkeznek a szupermarketekbe és igyekeznek megelőzni az impulzusvásárlást, de ez a szándék a jelek szerint nem mindig valósul meg.
A kuponokhoz való hozzáállás eltérő számokat mutat. Az európaiak 29%-a nem használja fel a kuponokat, 52%-uk alkalmanként használja, míg 19%-uk legtöbb vásárlása a kuponok igénybe vételével zajlik.
A tanulság, hogy Európában hatékonyabb pl. mellécsomagolt vagy egyéb módon juttatott ajándékokkal ösztönözni a vásárlást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése