2016. október 12., szerda

Ajándékozás + jótékonykodás

Több kerekasztal beszélgetésen, konferencián feltették már nekünk azt a kérdést, hogy azzal a tendenciával hogyan fogunk megbirkózni, hogy a cégek az ajándékozás helyett a jótékonykodnak, és az ügyfeleiket  - ajándék adása helyett - erről a tényről informálják, azaz ezt teszik le a kommunikációjukban a társadalmi felelősségvállalás asztalára.
Előre meg szeretném válaszolni a kérdést: nem félünk. Ne azért nem félünk, mert homokba dugjuk a fejünket és nem azért nem félünk, mert ez ne lenne egy létező jelenség, de nem gondoljuk azt, hogy  az ajándékozás kiváltható a jótékonykodással és nem tapasztaljuk azt, hogy terjedne ez a gyakorlat.
A reklámajándék továbbra is a marketing része, akár a PR célú, együttműködést megköszönő ajándékokra gondolunk, akár a reklámhordozó ajándékokra. Bármelyik cég lemondhat a marketing mixének az egyik eleméről és a rá szánt összeget jótékonykodásra fordíthatja, azonban kár ezt úgy kommunikálni, mintha egymást helyettesítő komponensei lennének a marketingünknek.
A televíziós reklámköltésükről is lemondhatnának a cégek, ami sokkal nagyobb összeget jelentene, mint a reklámajándék, mégsem teszik, pedig a reklámajándék az ajándékot kapó munkahelyi asztalán, otthonában évekig is emlékeztetheti az ajándékot kapót a cégünkre, márkánkra.
Egy példabeszéd, ami jól rávilágít arra, hogy MARKETING SZEMPONTBÓL mit jelent ez:
A férj a 20. házassági évforduló napján hazaérkezik a feleségéhez és közli, hogy egy hajléktannak adta az évfordulóra szánt aranygyűrű árát. A feleség ennek nagyon örül, hiszen bebizonyosodott, hogy jól választott, rendes ember a férje, azonban nem lesz ott az ujján a gyűrű, ami élete hátralévő részének minden napján, minden percében a férjére emlékeztetné.
Ezt a lehetőséget hagyja ki az a cég, aki nem él a reklámhordozó ajándékok adta marketing lehetőséggel.
Cégünk olyan lehetőséget kínál, amellyel a reklámajándékon kommunikálhatják jótékonyságunkat. Ennek módjáról bővebben itt olvashat:
http://reklamajandek.hu/sos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése